اسپینینگ همان دوچرخه سواری است که در شبیه سازی شده است در فضای داخل سالن.این ورزش به شدت چربی سوز است و آثار مطلوب ورزشی و تقویت فاکتورهای آمادگی جسمانی را  به دنبال دارد.

اسپینینگ یک ورزش کاردیو فیتنس است که با تمرین در محدوده های ضربان قلب
شما را در کوتاهترین زمان  به نتیجه دلخواه می رساند و روی گروه عضلات زیادی از
جمله عضلات :شکم ،کمر، باسن، پا، دستها کار می کند.حتی استفاده از این دوچرخه‌ها به
همه افراد به خصوص افرادی که  اضافه وزن دارند یا ورزشکارانی که می خواهند خود را
برای مسابقات آماده کنند یا کسانی که می خواهند اندام متناسب داشته باشند یا افرادی
که مشکل تعادل دارند یا مبتلا به صرع هستند یا اختلال بینایی یا مشکلات ارتوپدی پا
دارند، توصیه می‌شود. به دلیل اینکه افراد تعادل بیشتری روی آنها دارند و با خطر
کمتری مواجه هستند. در ضمن این ورزش برای افرادی که دچار پوکی استخوان هستند، به
دلیل اینکه حین دویدن یا راه رفتن امکان شکستگی در این افراد بسیار است، توصیه
می‌شود؛ به شرط اینکه زیاد روی فرمان دوچرخه خم نشوند و تنه‌شان حالت ایستاده و صاف
داشته باشد.

افراد دیابتی که دچار زخم پا هستند و راه رفتن طولانی باعث زخم شدن
پاهایشان می‌شود نیز بهتر است از این دوچرخه‌ها استفاده کنند. استفاده از این
دوچرخه‌ها برای افرادی که اخیرا روی زانوی خود عمل جراحی انجام داده‌اند، توصیه
نمی‌شود.

سوالات متداول در اسپینینگ:

1.اسپینینگ با راندن دوچرخه معمولی چه فرقی می کند؟

در این کلاس شما با تنوع و تصویر سازی لذت بیشتری را می برید.یک گروه
خوب ورزشی ، موزیک انرژی دهنده و مربیان مجرب کلاس اسپینینگ را به یک تجربه بی نظیر
تبدیل می کنند.

2.چگونه روی صندلی احساس راحتی کنم؟

چنانچه تازه وارد کلاس شده اید راحتی شما چندین جلسه طول می کشد تا
بدنتان به صندلی عادت کند.استفاده از شلوار پد دار یا روکش ژله ای قطعاً کمک کننده
خواهد بود.

3.برخی اوقات شست پایم در رکاب زدن بی حس می شود چگونه این مشکل را حل
کنم؟

مهمترین عامل ایجاد بی حسی جلوگیری از جریان خون به سمت پاها است که در
اثر کفش، بند کفشها یا جورابهای تنگ و سفت ایجاد می شود .بازکردن بند ها و در آوردن
جوراب می تواند مشکل  را حل کند.

4.برای چه در کلاس باید از مانیتور ضربان قلب استفاده کرد؟

هر کلاس 5 مرحله انرژی دارد. این مراحل در شدت متفاوتند و بر اساس درصدی
از ماکزیمم ضربان قلب شما طراحی شده اند.با این وسیله می توانید شدت ورزش خود را
کنترل کنید.یعنی می فهمید کی کم کار می کنید یا پرانرژی رکاب می زنید. با این کار
علاوه بر حذف حدسیات بازده بیشینه خود را بدست می اورید و از صدمات وارده جلوگیری
می کنید.

5.چگونه ضربان ماکزیمم خود را پیدا کنم؟

بهترین راه برای پیش بینی از طریق "سن" است.به این ترتیب که سن خود را
از 220(برای مردان) و یا 226( برای زنان) کم می کنید. مثلاً یک آقای 30 ساله
ماکزیمم ضربان قلبش 190 است.

6.من قبلاً در کلاس اسپینینگ شرکت نکرده ام چه باید بکنم؟

یکی از بهترین مزایای این کلاس آنست که شما درهر سطح از ورزش که باشید
می توانید شروع کنید فقط از مربی بخواهید که تنظیم دوچرخه را به شما یاد دهد و به
او بگویید که جلسه اول هستید.

7.من در یک ورزش دیگر آسیب دیده ام آیا اسپینینگ جایگزین خوبی خواهد
بود؟

تنها دکتر شما تعیین می کند که برنامه اسپینینگ برای شما ایمن است یا
خیر

8.چرا پدال زدن به عقب توصیه نمی شود؟

این کار خطرناک است چ.ن اگر ورزشکار در حین این کار بخواهد به ناگاه
بایستد نیروهای فشرده بیشتری به زانو وارد می شوند که به پارگی مینیسک ممکن است
منجر شود.در ضمن ممکن است موجب کشش بیش از حد پا و اسیب به بافتهای نرم زانو
شود.علاوه بر این خطرها این کار هیچ امتیاز فیزیولوژیکی ندارد و این حرکت ممکن است
موجب باز شدن پیچهای پدال و جدا شدن ان از بازوی نگه دارنده شود.

9.از چه سنی می توان در این کلاس شرکت کرد؟

سایز دوچرخه برای جلوگیری از آسیب مهم است.ورزشکار باید به اندازه کافی
بزرگ باشد که روی دوچرخه بنشیند و پاهایش به پدال برسد. دوچرخه‌ باید متناسب با
شرایط فرد تنظیم شود یعنی فاصله زین با زمین و زین تا رکاب‌ها و زین با فرمان
متناسب باشد.

اگر نوجوانان تمایل به شرکت در کلاس را داشته باشند باید حتماً بالغ شده
باشند و در مقابل قوانین ایمنی مسئول باشند مثلاً برای کودکان رکاب زدن تند هیجان
انگیز است ولی ممکن است خطر آفرین باشد.

10.وزن بیشینه برای شرکت در کلاس چقدر است؟

بین 250 تا 350 پوند.(بسته به طراحی دوچرخه)

11. در طول کلاس چند کالری می توان سوزاند؟

مقدار کالری به عواملی چون وزن و شدت ورزشی که می کنید بستگی دارد ولی
طبق تحقیقات حدود 400 تا 500 کالری در یک جلسه 45 دقیقه ای  سوزانده می شود.در یک
کلاس 45 دقیقه ای 80 تا 110 آرپی ام 15 تا 20 مایل تقریباً طی می شود.

12.آیا در کلاس اسپینینگ از دمبل و حرکات دست یا حرکاتی مثل اسکات زدن
روی دوچرخه می توان استفاده کرد؟

خیر چون به کمر و گردن و زانو آسیب می رساند در ضمن حرکات سریع تعادل را
هم به هم می زند و ممکن است فرد سواره بیفتد.فقط حرکات آرام و کششی دست در شروع و
پایان مجاز است.